PUS MATEMATYKA NA WESOŁO , MATEMATYKA LICZĘ W PAMIĘCI

Tytuł : Matematyka – liczę w pamięci

Matematyka na wesoło.

Autor : Dorota Cudnik

Wydawnictwo: https://www.pus.pl

Moje dziecko nie chce się uczyć! Moje dziecko nie chce liczyć! Moje dziecko nie potrafi się na niczym skupić! Moje dziecko nie jest zainteresowane żadną formą nauki! Chcemy zacząć wprowadzać matematykę przy pomocy fajnego narzędzia.

Brzmi znajomo?

Jeśli tak ,to zapraszam serdecznie.

Chciałabym polecić Wam serię książeczek PUS !

Dlaczego PUS ?

POMYŚL.UŁÓŻ. SPRAWDŹ

Moja córka od matematyki trzymała się jak najdalej. Przez o.k półtora roku przedmiot ten był całkowicie zepchnięty na bok.

Wszystko z czym miała do czynienia w związku z liczeniem opierało się na codziennym życiu.

Jak przyszła paczka z @czytam.pl w której była jedna ksiazeczka z zadaniami „Liczę w pamięci – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20”  plus czerwona skrzyneczka do zaznaczenia odpowiedzi (jak ona działa napisane jest na każdej pierwszej stronie książki z zadaniami) Zobaczycie ją na zdjęciach. Jula nie mogła się oderwać. Usiadła i zrobiła kilka kolumn z zadaniami.

Mówiąc krótko skrzyneczka zawiera w sobie numery zadań, działań, ćwiczeń,a po drugiej stronie tych liczb układa się wzór. Po skończonym zadaniu zamykany skrzyneczkę ,odwracamy i patrzymy czy wzór jest zgodny z tym umieszczonym przy zadaniu.

Nie dość , że córka wykonała przykłady dobrze,to jeszcze bardzo szybko.

Po pierwsze odnosząc się do Edukacji Domowej dojrzała do tego, żeby się tą matematyką zająć i dostała na to odpowiednią ilość czasu. A po drugie niewątpliwie atrakcyjność naszego nowego zestawu dała jej dodatkową motywację. Nawet nie wyobrażacie sobie jaka była z siebie dumna i zadowolona. Nie mówiąc o mnie.

W tamtym momencie wiedziałam już, że potrzebujemy całej serii zadań z wydawnictwa epideixis

Zadania, które możecie kupić swoim dzieciom są  dedykowane również przedszkolakom.

Dzisiaj przedstawiam Wam

 MATEMATYKĘ oznaczoną kolorem niebieskim.

1. Matematyka na wesoło

  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 12
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 20
  • zadania tekstowe cz. I
  • zadania tekstowe cz. II
  • łamigłówki

2. Liczę w pamięci

  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 12
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 20
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 100
  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000
  • Mnożenie i dzielenie w zakresie 100

Zadania

MATEMATYKA NA WESOŁO

dodawanie i odejmowanie w zakresie 12 … jest pełna ilustracji i kolorów. Dużo się dzieje.

Polecenia brzmią między innymi tak :

  • Dodajemy 0,1,2 lub 3        5 + 3 =…
  • Odejmij 0,1,2 lub 3              12-1=…
  • Wszędzie dodaj 1                  2+1=…
  • Sprawdź czy potrafisz to obliczyć 9+2=…
  • Uzupełnij.                                     8=…+2
  • Poćwicz dodawanie i odejmowanie 3+…=9

dodawanie i odejmowanie w zakresie 20… również ma mnóstwo zabawnych ilustracji.

Polecenia brzmią między innymi tak:

  • Odejmij,to nie jest trudne! 8-2=…
  • Raz dodaj ,raz odejmij:         20-2=…
  • Wykonaj działanie                  13-5=…
  • Wstaw brakującą liczbę       6+…=19
  • Policz uważnie.                           9=…-9
  • To jest trudniejsze,ale spróbuj! 19=8+…

zadania tekstowe cz. I … piękne kolorowe ilustracje, które znajdują się przy każdym zadaniu.

Zadania brzmią między innymi tak:

Rachunki na wesoło

  • ile łapek ma kurczątko ?
  • Ile w tęczy jest kolorów?
  • Ile palców ręka ma?
  • Cztery gąski drogą dziś maszerowały. Ile razem nóżek te gąseczki miały?
  • W pasiece stały 3 ule żółte i 2 ule zielone. Ile Uli stało w pasiece?
  • Przeczytaj wiersz J. Tuwima „Rzepka” Które miejsce w rzędzie? Co jest pierwsze? , Za kim jest Kicia ?
  • Dzisiaj jest czwartek jaki dzień tygodnia był wczoraj?

zadania tekstowe cz. II … ilustracje są już tutaj trochę wyciszone,ale nadal cudownie zachęcają dziecko do aktywności. Oczywiście zdobią i pomagają w każdym zadaniu.

  • Na ilu nogach biega 5 koni ?
  • Ile trzeba zapłacić za 3 pęczki rzodkiewek. (Obrazek z koszem warzyw plus ceny)
  • Ewelina miała 8 piłek . Dwie piłki dała Ali. Ile zostało piłek Ewelinie?
  • Kasia miała 15 koralików . Nawlekła je na 3 sznurki po tyle samo. Ile koralików było na jedynym sznurku?
  • Dobierz pary zadań tekstowych . Jacek jedzie do babci 1 godzinę , a Marek o 3 godziny dłużej. Jak jedzie długo Marek do babci? 1 + 3 = 4

Marek jedzie do babci 4 godziny ,a Jacek o 3 godziny krócej. Jak długo jedzie Jacek do babci? 4-3=1

łamigłówki … spokojna regularna grafika

Zadania brzmią między innymi tak:

  • oblicz brakujący składnik
  • ile brakuję do 20
  • Magiczne trójkąty. Oblicz brakujące liczby.
  • Jeszcze raz magiczne kwadraty
  • Matematyczne układanki

Wszystkie książeczki są przemyślane i dopracowane w najmniejszym szczególe.

Zadania mają oryginalną i zabawną formę graficzną.

Wysiłek, który wykonuje dziecko aktywizuje je i pobudza wyobraźnię.

Nasi podopieczni zdobędą odporność emocjonalną, która potrzebna jest do opanowania abstrakcyjnego materiału.

Kolejność zadań zachowuje zasadę stopniowania trudności.

LICZĘ W PAMIĘCI

– dodawanie i odejmowanie w zakresie do 12 … bardzo delikatne ilustracje.

Polecenia brzmią między innymi tak :

  • wszędzie dodaj jeden 7+1=…
  • teraz musisz odjąć 0,1,2 lub 3 …=12-1
  • Znajdź brakujące liczby …-6=4
  • Tutaj musisz uważać 10=…+4
  • Uzupełnij 8+…=12

dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 … brak ilustracji.

Polecenia brzmią między innymi tak :

  • dodaj 1,2 lub 3 13+2=…
  • oblicz  …=3+3
  • wykonaj działania …=12-9
  • poćwicz odejmowanie 8=…-8
  • potrafisz uzupełnić ? 9=…-5

dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 … brak ilustracji

Polecenia brzmią między innymi tak :

  • wykonaj odejmowanie …=66-3
  • uzupełnij brakujące liczby …-8=46
  • uzupełnij brakujący składnik 57=10+…
  • oblicz 83+12=…
  • trudniej,trudniej! Licz uważnie! 64=…+18

mnożenie i dzielenie w zakresie 100 … brak ilustracji

Polecenia brzmią między innymi tak :

  • oblicz 1•2=…
  • pomnóż i podziel …=4•8 ,64÷8=…
  • uzupełnij brakujące liczby 28=…•4 , 40÷…=8
  • czy potrafisz to obliczyć? …•6=18 , …÷8=2
  • to już potrafisz obliczyć! 4•7=… , …=12÷3

dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000 … brak ilustracji

Polecenia brzmią między innymi tak :

  • oblicz sumę 503+5=…
  • znajdź właściwy wynik 402+25=…
  • tutaj znów musisz odejmować 630 -60= …
  • licz uważnie 773+61=…
  • znajdź brakujące liczby 133+…=800

Najważniejsze walory tej serii,to m.in :

  • zróżnicowane i interesujące zadania w formie łamigłówek i zabaw
  • zadania dotyczące 4 podstawowych działań arytmetycznych (liczę w pamięci)
  • ćwiczy myślenie oraz procesy myślowe m.in analizę i syntezę, myślenie logiczne
  • daje dziecku możliwość samodzielnej pracy,poszukiwania różnych rozwiązań
  • wiąże matematykę z życiem codziennym, przygotowuje do rozwiązywania praktycznych problemów
  • uczy wytrwałości w pokonywaniu trudności

Będziecie zachwyceni jak szybko i łatwo dzieci opanują dany materiał. My polecany z całego serca. I trzymamy kciuki za rozwój Waszych dzieci.

Książeczki oraz skrzyneczka wykonane są bardzo starannie i będą służyć wiele lat. Spokojnie mogą być przekazywane z pokolenia na pokolenie ❤️ Najlepsza inwestycja.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć ❤️

Pozdrawiam i serdecznie zapraszam ❤️

Książkę kupicie w internetowej księgarni

Możecie również przejrzeć inne propozycje z kategorii dziecięcej

W obu przypadkach wystarczy wcisnąć logo.